Dla mediów

Wnioskami z naszych badań regularnie dzielimy z mediami. Poniżej znajdują się kontakty dla przedstawicieli mediów oraz lista informacji prasowych wysłanych do mediów.

emailAdam Traczyk, Dyrektor zarządzający

emailMaria Wittels, Starsza specjalistka ds. komunikacji i badaczka

26 września 2024

62% Polek i Polaków popiera związki partnerskie

W najnowszych badaniach More in Common Polska sprawdziło postawy Polek i Polaków wobec związków jednopłciowych. Wynika z nich, że wśród społeczeństwa nie ma głębokich podziałów w tej kwestii. Większość z nas popiera wprowadzenie związków partnerskich, a także dostrzega potrzebę uregulowania kwestii opieki nad dziećmi wychowywanych w takich związkach.

29 sierpnia 2024

Fokus na klimat. Opinie Polek i Polaków w jednym miejscu

More in Common Polska ogłasza premierę nowej strony internetowej „Fokus na Klimat”, na której udostępnia wyniki badań społecznych, analizy oraz raporty na temat opinii Polek i Polaków dotyczących zmian klimatycznych i polityki klimatycznej. Badania te oparte są na unikalnym modelu segmentacji More in Common, który pozwala lepiej zrozumieć różnorodność poglądów polskiego społeczeństwa.

11 lipca 2024

Co dalej z Zielonym Ładem? Oczekiwania Polek i Polaków względem polityki klimatycznej

Polki i Polacy nie mają wątpliwości, że klimat się zmienia. Chcieliby przy tym, aby zarówno rząd jak i Unia Europejska zajęli się przeciwdziałaniem kryzysowi klimatycznemu. Jednak dotychczasowe działania nie są pozytywnie oceniane i budzą wiele wątpliwości. Kluczowe dla społeczeństwa jest, aby polityka klimatyczna nie została wprowadzona kosztem innych priorytetów, ale pomogła w ich realizacji – wynika z najnowszych badań More in Common Polska.

14 czerwca 2024

Oczekiwania Polek i Polaków wobec nowego Parlamentu Europejskiego

Bezpieczeństwo, migracje, polityka klimatyczna i środowiskowa, to tematy z którymi będą musieli zmierzyć się eurodeputowani i eurodeputowane. W More in Common sprawdziliśmy, jakie oczekiwania wobec nowo wybranych posłów i posłanek ma polskie społeczeństwo.

14 czerwca 2024

Polki i Polacy chcą aktywnej ochrony przyrody. Nowe badania

Z najnowszych badań More in Common wynika, że Polki i Polacy chcą, aby Unia Europejska wyznaczała standardy ochrony przyrody. Sprzeciwiają się także rezygnacji z ambitnych celów polityki klimatycznej i środowiskowej, jednocześnie oczekując zmian w Zielonym Ładzie.

16 kwietnia 2024

Jesteśmy dojrzałymi Europejczykami 20 lat Polski w Unii Europejskiej

20 lat po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej Polki i Polacy pozytywnie oceniają członkostwo naszego kraju we wspólnocie europejskiej i są przychylnie nastawieni do pogłębiania integracji. Nie jesteśmy jednak wobec działań Unii bezkrytyczni. Kluczowe obecnie polityki europejskie spotykają się z silnymi negatywnymi reakcjami – wynika z najnowszych badań More in Common Polska.

1 lutego 2024

Decyzja kobiety Prawo do przerywania ciąży w oczach polskiego społeczeństwa

Polki i Polacy z troską i empatią podchodzą do decyzji o przerwaniu ciąży, która w powszechnej opinii, jest osobistym wyborem kobiety. 57% polskiego społeczeństwa jest zdania, że kobieta powinna mieć możliwość przerwania ciąży z ważnych przyczyn osobistych bez konieczności ich podawania. Chcą też odpolitycznienia tej kwestii, sprzeciwiając się ingerencji polityków w jedną z najbardziej intymnych sfer życia – wynika z najnowszych badań More in Common Polska.

12 października 2023

Gotowi na nowe kompromisy – nowe spojrzenie na polskie społeczeństwo

Fundacja More in Common publikuje raport „Zmęczona Wspólnota”. Z badań wyłania się obraz polskiego społeczeństwa zmęczonego nieustannym konfliktem, pragnącego kompromisu, nieodnajdującego się w lansowanych przez polityków i media podziałach na dwa przeciwstawne obozy. Społeczeństwa, które mimo różnić, wciąż wiele łączy.

Bądź na bieżąco!

Zasubskrybuj nasz newsletter, żeby być na biężąco z działaniami More in Common.